27 Nisan 2012 Cuma

Nisan biterken..

evet bahar "ha geldi ha gelecek" diye sabırsızlıkla beklerken, bir sabah kalkıverdik ve baharın bahçemize, davetimizi kırmayarak geliverdiğini gördük, yani en azından ben :) baharın müjdesi çiçekler veee böcekler...inanmıyorsanız bir kaç bahar resmi...




Beyaz Papatyalar

Ada Mercanı (kırmızı) 


Tabi bahar geldi gelmesine ama böceklerle birlikte :) ve onlar gelip, yerleşirken bir güzel çiçeklerime, ağaçlarıma ben ne yazık ki İst. daydım ancak döndükten sonra farkettim ki geç kalmışım :,(  önce arapsabunu, yağ ve sarımsakla hazırlanan ev yapımı ilacı denedim...başarılı da oldu sayılır ama şöyle bir handikap gördüm ki ölenler yaparktan dökülmüyor yapışıp kalıyor yaprağa...ve bu da etrafta dolaşan diğerlerini çekiyor beslenmek için...derken bir kısır döngü ve olan ağaçlarımın, çiçeklerimin yeni sürgünlerine oluyor...sonunda pes ettim gidip ilaç aldım ve onlarla ilaçladım :)) anladım ki önceden farketmek lazım, daha bir kaç taneyken ev yapımı ilacı kullanmak gerek yoksa yeterli olamıyor :( böcek derken yeşil bit, beyaz sinekler...popülasyon artınca fayda yok yani...  
Neyse bütün ağaçların dipleri çapalandı ve çimler biçildi...ağaçların dibine 15-15-15 M gübre atıldı...bolca sulanıyor şimdi...bakalım ne olacak...geçen sene kabuklu bit olmuştu pek yiyemedim meyvalarından ama bu sene umutluyum...gerçi Adana'da çok varmış yeşil bitle mücadele Tarım bakanlığı sayfasından okudum...geçenlerde alışverişe giderken yol kenarlarında ki ağaçlarda da çok gördüm yeşil bit hemen hemen hepsini sarmış ağaçların :(( yazık iilaçlama da yok ne yazık ki geçen sene de fazla ilaçlama yoktu Adana'da yani en azından benim yaşadığım bölgede... işin özeti sadece benim ağaçlarımda değil, bütün ağaçlarda var bu da kendimi daha az suçlamama sebep oldu, insanoğlu işte...  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sayın ziyaretçi yorumunuz denetledikten sonra eklenecektir.